onsdag 6 augusti 2014

Gotland

Den sista Semesterveckan tillsammans med familjen så inkvarterade vi oss på Gotland och medeltidsveckan. Bara tredje gången på Gotland denna sommar! Jo visst älskar vi Gotland! 
Så himla mysigt och härligt! Dock trodde jag att det skulle vara ett större evenemang än vad det faktiskt var!
Men det är hur mysigt som helst att få uppleva medeltidsveckan.

Färja åker vi från Oskarshamn och det tar lite drygt tre timmar. 

Strosa runt på båten hör ju till! 

I dag besökte vi medeltidsmarknaden! Riktigt kul att få se alla dessa marknadsstånd då det skiljer sig ganska mycket mot en vanlig marknad! 
Jag blev allt lite sugen på att köpa mig en medeltidsklänning, men när ska 
man använda den? Får väl åka på medeltidsveckan varje år! :) så får se om jag tar mod till mig och köper en!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar